Konuşmacılar

Alanında uzman konuşmacılar

Prof. Cheryl CRAIG

Prof. Cheryl CRAIG

Öğretim ve Öğretmen Eğitimi Bölüm Başkanı

Texas A&M Üniversitesi, Öğretme, Öğrenme ve Kültür Bölümü

Cheryl J. Craig, Ph.D., Texas A&M Üniversitesi Öğretim, Öğrenme ve Kültür Bölümünde Öğretmenlik ve Öğretmen Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı ve Houston Endowment Kentsel Eğitim Kürsüsü sahibidir. Ayrıca Öğretmen Eğitiminde Yenilikler İşbirliği (CITE)’nin kurucu direktörüdür. Uluslararası düzeyde tanınan araştırmaları, öğretmenlik, öğretmen eğitimi ve müfredatın kesişiminde konumlanmakta olup özellikle anlatı araştırması (narrative inquiry) yöntemine odaklanmaktadır. Dr. Craig, hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenlerle, özellikle dezavantajlı okullarda çalışarak eğitim reformlarının öğretmenlerin mesleki bilgileri, kimlikleri ve uygulamaları üzerindeki etkilerini; bu reformların öğrenci öğrenmesine yansıyan beklenmedik sonuçlarını incelemektedir. Dr. Craig, halihazırda Öğretmen Eğitimi (Journal of Teacher Education) dergisinin eş-baş editörü ve Öğretmenler ve Öğretim: Teori ve Pratik (Teachers and Teaching: Theory and Practice) dergisinin baş editörü olarak görev yapmaktadır. Ayrıca 2019–2025 yılları arasında Uluslararası Öğretmenler ve Öğretim Çalışmaları Derneği (ISATT) Başkanlığını yürütmektedir. Amerikan Eğitim Araştırmaları Birliği (AERA) Üyesi olarak seçilmiş ve alanının en yüksek onurlarından biriyle ödüllendirilmiştir. Craig, çok sayıda yaşam boyu başarı ödülüne layık görülmüş ve öğretmen eğitimi alanında dünyanın en etkili akademisyenlerinden biri olarak kabul edilmektedir.
Prof. Low Ee LING

Prof. Low Ee LING

Dekan

Nanyang Teknoloji Üniversitesi, Ulusal Eğitim Enstitüsü

Prof. LOW Ee Ling, Singapur’daki Nanyang Teknoloji Üniversitesi (NTU), Ulusal Eğitim Enstitüsü’nde (NIE) Eğitimde Başkanlık Profesörü (Uygulamalı Dilbilim & Öğretmen Eğitimi) ve Akademik ve Fakülte İşlerinden Sorumlu Dekan olarak görev yapmaktadır. Ayrıca daha önce Öğretmen Eğitimi Dekanlığı dahil olmak üzere Singapur’un öğretmen yetiştirme politikalarını şekillendiren üst düzey akademik liderlik rollerinde bulunmuştur. Singapur’un 21. Yüzyıl Öğretmen Eğitimi (TE21) Modelinin geliştirilmesinde de öncü bir rol üstlenmiştir. Öğretmen eğitimi ve dünya İngilizceleri alanında uluslararası ölçekte tanınan Prof. Low, OECD Eğitim2030 Bilim Komitesi ve Dünya Eğitim Forumu (Forum for World Education) Yürütme Komitesi üyesidir; ayrıca Galler ve Avustralya hükümetleri için öğretmen yetiştirme sistemlerinin uluslararası uzmanı olarak görev yapmıştır. Araştırmaları uygulamalı dilbilim, öğretmen eğitimi ve eğitimde değişim alanlarını kapsamaktadır. 34 H-indeksi ve 6.700’den fazla atıfı bulunan Prof. Low, AILA Review Dergisinin Baş Editörü olup Eğitimde Değişim Dergisi (Journal of Educational Change) dahil olmak üzere birçok uluslararası derginin editör kurulunda yer almaktadır. Belçika merkezli Uluslararası Eğitim Akademisi (IAE) Üyesi (Fellow) olarak seçilmiş, ayrıca Singapur Cumhurbaşkanı tarafından verilen Kamu Yönetimi Madalyası (Bronz) ile onurlandırılmıştır.
Prof. Dr. Ali Fuat ARICI

Prof. Dr. Ali Fuat ARICI

Milli Eğitim Akademisi Başkanı

Milli Eğitim Bakanlığı

Erzurum Lisesinden mezun olduktan sonra lisans eğitimini Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesinde tamamladı. Yüksek lisansını 2001’de, doktorasını ise 2005’te Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde bitirdi. 2011’de doçent, 2017’de profesör unvanını aldı. 2013 ve 2024 yıllarında Ohio Kent State University’de araştırmalarda bulundu. Akademik kariyerine Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak başladı; daha sonra Dumlupınar Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesinde görev yaptı. Her iki üniversitede bölüm başkanlığı üstlendi; ayrıca Domaniç Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü ve Eğitim Fakültesi Dekanlığı görevlerinde bulundu. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ile Türkiye Eğitim Dergisini kurarak editörlüğünü üstlendi. Türk Eğitim Kongresi’nin (2018, 2020, 2022) düzenleyicileri arasında yer aldı. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi bulunmakta olup, araştırma alanları eğitim, Türk dili ve edebiyatı eğitimi, çocuk edebiyatı ve okuma eğitimi üzerine yoğunlaşmaktadır. 2014 yılından bu yana Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olup halen Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. 2025 yılında Millî Eğitim Akademisi Başkanlığına atanmıştır.
Prof. Dr. Mustafa Yunus ERYAMAN

Prof. Dr. Mustafa Yunus ERYAMAN

Öğretim Üyesi, INASED Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Lisans eğitimini 1998 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde tamamladıktan sonra, yüksek lisans eğitimini ABD’de Missouri Üniversitesinde, doktora öğrenimini ise Illinois Üniversitesinde tamamlamıştır. Doktora sonrası zorunlu hizmet görevini yerine getirmek üzere 2007 yılında yurda dönerek Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak göreve başlamıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesindeki akademik kariyeri boyunca bölüm başkanlığı, dekan yardımcılığı, genel sekreter vekilliği, senato üyeliği ve rektör danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. Brüksel’de Avrupa Komisyonu’nda sektör-üniversite etkileşimi projeleri ile Horizon Europe projelerinde değerlendirme uzmanı olarak görev yapmış; ayrıca 2011 yılında Londra Metropolitan Üniversitesinde misafir öğretim üyesi, 2016-2018 yılları arasında ise Hamburg Üniversitesinde DAAD-TÜBİTAK profesörü olarak bulunmuştur. 2020-2022 yılları arasında Dünya Eğitim Araştırmaları Birliği’nde genel başkanlık görevini yürüten Eryaman, eğitim politikası, öğretim programı kuramı, nitel araştırma ve ilerlemeci eğitim alanlarında çalışmalar yürütmekte; International Journal of Progressive Education ve Educational Policy Analysis and Strategic Research dergilerinin yönetici editörlüğünü üstlenmektedir. Halihazırda ABD/Chicago’da uluslararası bir eğitim kuruluşu olan International Association of Educators (INASED) bünyesinde başkan olarak görev yapmaktadır.
Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Öğretim Üyesi

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Lisans eğitimini Ankara’da Radyo-Televizyon ve Eğitim Bilimleri alanlarında tamamlayan Süleyman Sadi Seferoğlu, yüksek lisans ve doktora derecelerini ABD’de Columbia Üniversitesi’nden aldı. Doktora sonrasında aynı üniversitede yer alan National Center for Restructuring Education, Schools, and Teaching (NCREST) adlı merkezde araştırmacı olarak görev yaptı ve eğitimde bilgi teknolojilerinin kullanımı üzerine çalışmalar yürüttü. Halen Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapan Seferoğlu, eğitimde teknoloji kullanımının farklı boyutlarını ele alan çok sayıda ulusal ve uluslararası kitap, kitap bölümü, makale ve bildiri çalışmasına imza atmıştır. Başlıca çalışma alanları arasında eğitimde materyal tasarımı, yeni teknolojiler ve öğrenme, öğretmen yeterlikleri, teknoloji politikaları, çevrimiçi ve mobil öğrenme, bilgi güvenliği, öğretmen eğitimi (hizmet öncesi ve hizmetiçi), internet riskleri ve tehditleri, dijital bağımlılık, sosyal medya, çocuk ve medya yer almaktadır.