IV. İstanbul Eğitim Konferansı Konuşmacıları

Dr. Ömer Faruk YELKENCİ

  Millî Eğitim Bakanlığı | MEB Bakan Yardımcısı


1992 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nden mezun oldu. 2008 yılında Yeditepe Üniversitesi'nde Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını tamamladı. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tarih Öğretmenliği bölümünde doktora derecesi aldı. Millî Eğitim Bakanlığı’nda 2014-2016 yılları arasında Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü, 2016-2018 yılları arasında İstanbul İl Millî Eğitim Müdürü olarak ve 2018-2022 yılları arasında da Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi’nde Rektör Danışmanı olarak görev yaptı. Bakanlıkta Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü iken, dershanelerin dönüşümünün yanı sıra yukarıda sayılan alanları Türkiye genelinde ve özel okullar ölçeğinde yönetti. Halen Millî Eğitim Bakanlığı’nda bakan yardımcılığı görevine devam etmektedir.


Prof. Dr. Cihad DEMİRLİ

  MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı | Kurul Başkanı


Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar Öğretmenliği bölümünden 2000 yılında mezun oldu. Fırat Üniversitesi’nin Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini (2003), Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı’nda ise doktora eğitimini (2007) tamamladı. 2007-2010 yılları arasında aynı üniversitenin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde yardımcı doçent olarak çalıştı. 2010’da göreve başladığı İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde 2014 yılında Eğitim Programları ve Öğretim alanında doçent unvanını aldı. 2020’de ise İstanbul Ticaret Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümüne profesör olarak atandı. Aynı üniversitelerde çeşitli idari görevlerde bulunmasının yanı sıra TÜBİTAK, YÖK gibi çeşitli kurumların bünyesinde farklı komisyonlarda görev aldı. Uzmanlık alanları arasında eğitimde program geliştirme, e-öğrenme ve teknolojileri, e-öğretim materyali tasarımı, uzaktan öğretim tasarımı yer almaktadır. 2021 yılında Talim Terbiye Kurulu başkanlığına atandı ve halen bu görevine devam etmektedir.


 

Andreas Schleicher

 OECD | Director for Education and Skills, Special Advisor on Education Policy


Almanya'daki Hamburg Üniversitesi’nden Fizik bölümünden mezun olmuş, ardından Avustralya'daki Deakin Üniversitesi’nden Matematik ve İstatistik bölümlerinden yüksek lisans derecesini almıştır. Dünya genelindeki farklı ülkelerin bakanları ve eğitim liderleriyle 20 yılı aşkın bir süredir çalışmalar yürütmektedir. OECD’ye katılmadan önce, Uluslararası Eğitim Başarıları Derneği (IEA) Analiz Direktörü olarak görev yapmıştır. “Örnek Demokratik Katılım” ödülü ile Federal Almanya Cumhuriyeti’nin ilk Cumhurbaşkanı Theodor Heuss adına verilen "Theodor Heuss" ödülü dahil birçok onur ve ödülün sahibidir. University of Heidelberg'de onursal profesörlük unvanına sahiptir. Andreas Schleicher, 2014’ten beri Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) Eğitim ve Beceriler Direktörü’dür. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ve eğitim politikalarını ve uygulamalarını yenilemek ve dönüştürmek amacıyla oluşturulmuş diğer uluslararası araçların başlatıcısı ve denetleyicisidir.



Bassem Nasir

  UNICEF | Education Specialist - Skills 


Nasir, 1990 yılında Purdue Üniversitesi'nden mezun olmuş ve 2012 yılında Harvard Üniversitesi'nden yüksek lisans diplomasını almıştır. Eğitim, gençlik gelişimi, girişimcilik, sürdürülebilirlik ve kurumsal sorumluluk alanlarında 25 yılı aşkın kapsamlı bir liderlik deneyimine sahiptir. Birçok çok taraflı (multilateral) kuruluşlar, şirketler, STK'lar, hükümetler ve akademik kurumlarla çalışmıştır. International Youth Foundation’da (Uluslararası Gençlik Vakfı) Programlar Direktörü olarak görev yapmış ve gençlik güçlendirme, istihdam edilebilirlik ve yaşam becerileri ile ilgili programları yönetmiştir. Intel Corporation'da MENA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) Bölgesel Eğitim Yöneticisi olarak çalışmış, bölgedeki kurumsal sorumluluk programlarını yürütmüş ve Eğitim ve Yüksek Eğitim Bakanlıkları ile işbirliği yaparak eğitim kalitesini teknoloji aracılığıyla artırmayı hedeflemiştir. Şu anda New York'ta bulunan UNICEF'te Eğitim Uzmanı olarak görev yapmakta ve Ortaöğretim ve Beceriler üzerine yürütülen çalışmalara liderlik etmektedir. Görev alanı, ortaöğretimde çeşitli esnek yolların güçlendirilmesini ve hükümetlere yaşam becerileri dahil olmak üzere becerilerin müfredata, öğretmen uygulamalarına ve değerlendirmelere entegrasyonunu desteklemeyi; ayrıca yaygın eğitimi de kapsamaktadır.

Prof. Dr. Mehmet TAŞPINAR

 MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı | Kurul Üyesi


Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nden mezun oldu. 1992’de Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı’nda 1992’de yüksek lisans ve 1997’de doktora öğrenimlerini tamamladı. 1994 yılında ABD Ohio State University’de, 2003 yılında ise Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nde misafir öğretim üyesi olarak bulundu. 2007 yılında Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne profesör olarak atandı. YÖK -Dünya Bankası- Endüstriyel Eğitim Projesi, MTEM, UNICEF, AB odaklı projelerde uzman, proje yöneticisi ve yararlanıcı olarak görev yaptı. Başlıca çalışma alanı eğitim programları ve öğretim olmakla birlikte mesleki eğitim, öğretmen yetiştirme alanlarında akademik çalışmalar yapmaktadır. Gazi Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim dalında halen öğretim üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. 2023 yılında Talim ve Terbiye Kurulu üyesi olarak atanmış olup, bu görevine aktif olarak devam etmektedir.

Prof. Dr. Orhan UZUN

   Bartın Üniversitesi | Rektör,

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)

Kurucu Başkanı


Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fizik Anabilim Dalı’nda yüksek lisans, Gazi Üniversitesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda doktora öğrenimini tamamladı. 1992’de Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde Araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2010 yılında Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde profesör oldu. Doktora eğitimi sırasında Sheffield Üniversitesinde, doktora sonrasında ise Stanford Üniversitesi ve Silicon Vadisi’nde misafir araştırmacı olarak bulundu. 2012 yılından itibaren Bülent Ecevit Üniversitesi’nde görev yaptı. Avrupa Birliği,  TÜBİTAK, DPT ve çeşitli üniversiteler tarafından desteklenen 19 Ar-Ge projesinde koordinatör, yürütücü ve araştırmacı olarak görev aldı. Uluslararası saygın dergi ve yayınevleri tarafından yayımlanan 80'i aşkın makalesi ve bir kitabı bulunan Uzun'un eserlerine binlerce atıf yapıldı. 2015 yılından itibaren Yükseköğretim Kalite Kurulunun Kurucu Başkanlığı görevini yürüttü. Bu görevi devam ederken 2017 yılında Bartın Üniversitesi Rektörlüğü’ne atandı, halen bu görevine devam etmektedir.

Doç. Dr. Mustafa Öztürk

Boğaziçi Üniversitesi |

Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı


Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Yabancı Diller bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitede Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans; Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora eğitimini tamamladı. Finlandiya’da (University of Turku) Öğrenme, Öğrenme Ortamları ve Eğitim Sistemleri tezsiz yüksek lisans programını, Tayland’da (Chulalongkorn University) Barış ve Çatışma Çalışmaları konulu lisansüstü sertifika programını tamamladı. Post-doktorasını Columbia University (Teachers College)’da Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim alanında tamamladı. 2015-2016’da Columbia University (Teachers College)’da misafir öğretim üyesi olarak bulundu. Aynı üniversitede Center for Sustainable Futures’da Uluslararası Araştırmacı ve UNESCO Mission 4.7 (Education Task Force)’da Kurul Üyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir. Temel akademik ilgi alanları; eğitim programları ve öğretim, öğretmen eğitimi, çevrimiçi öğrenme, sürdürülebilirlik ve kapsayıcı eğitimdir. Halen Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Prof. Dr. İbrahim Aşlamacı

İnönü Üniversitesi | İlahiyat Fakültesi

Öğretim Üyesi


2004 yılında Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi bölümünden mezun oldu. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde 2008 yılında yüksek lisans derecesi, 2013 yılında ise doktora derecesi aldı. Pakistan'daki Uluslararası İslam Üniversitesi'nde ve ABD'de Columbia Üniversitesi’nde misafir araştırmacı olarak bulundu. Temel araştırma alanlarını eğitim metodolojisi, karşılaştırmalı eğitim modelleri, din eğitimi ve değerler eğitimi teşkil etmektedir. Bu alanlardaki bilgi birikimini “21. Yüzyıl Becerileri ve Din Eğitimi: Eleştirel Bir Yaklaşım” adlı çalışmasında yansıtmıştır. Halen İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir.

Prof. Dr. İrfan Erdoğan

Boğaziçi Üniversitesi | Eğitim Fakültesi Dekanı


Lisans derecesini 1985 yılında Gazi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden mezun oldu. Sonrasında 1989’da yüksek lisans derecesini Columbia Üniversitesi (Teachers College)’da Felsefe ve Sosyal Bilimler: Eğitim Ekonomisi bölümünden aldı. Doktorasını yine Columbia Üniversitesi’nde Uluslararası Kalkınma ve Eğitim bölümünde 1992’de tamamladı. 2006-2008 yılları arasında MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı görevini üstlendi. Çalışma alanları arasında eğitim ekonomisi ve planlaması, okul yöneticiliği ve eğitim deneticiliği, eğitimin psikolojik temelleri, öğretmen eğitimi bulunmaktadır. İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde çeşitli idari görevlerde bulunduktan sonra, 2022 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır.